Kobieta może przyjąć zgodnie z Kamasutrą trzy pozycje leżące. Zalicza się do nich: - pozycja szeroko otwarta, - pozycja zwana rozziewem, - pozycja Indrani.
![]() Autor: SexyPolityka.pl |
Pozycja szeroko otwarta ma miejsce, gdy kobieta znajduje się w takim układzie, w którym jej głowa jest lekko opuszczona, a jej część środkowa ciała jest uniesiona. W tej pozycji mężczyzna może z łatwością wsunąć swego penisa w kochankę.
![]() Autor: SexyPolityka.pl |
Rozziew to pozycja, w której partnerka unosi swe szeroko rozwarte uda do góry, a sama pomaga rozewrzeć pochwę.
![]() Autor: SexyPolityka.pl |
Pozycja Indrani, to taki układ kobiecego ciała, w którym rozkłada ona swe nogi na boki, trzyma za ich kostki i ciągnie w stronę głowy. Wykorzystywana jest w tak zwanym związku najwyższym.
![]() Autor: SexyPolityka.pl |
Pozycja uścisku, zwarcia, kleszczy oraz kobyłki stosowane są w tak zwanym stosunku niskim lub najniższym - analnym.
Pozycja uścisku, to pozycja, w której nogi kobiety i mężczyzny są wyciągnięte wzdłuż siebie. Pozycja ta przyjmuje dwa warianty – w układzie grzbietowym, oraz w układzie bocznym, kiedy to kobieta leży na swym prawym boku, a jej partner na lewym.
![]() Autor: SexyPolityka.pl |
Jeśli stosunek jest kontynuowany z pozycji uścisku, kobieta ściska mężczyznę swymi udami i tym samym kochankowie przechodzą do pozycji zwarcia.
![]() Autor: SexyPolityka.pl |
Jeśli natomiast partnerka przełoży swoje udo przez udo partnera, do czynienia mamy z pozycją kleszczy.
![]() Autor: SexyPolityka.pl |
Pozycja kobyłki praktykowana jest, gdy penis ściskany jest mocno w pochwie partnerki.
Do powyżej wymienionych przez Babhravya pozycji leżących, istnieją również pozycje dodane przez Suvarnanabha. Wśród nich jest:
![]() Autor: SexyPolityka.pl |
Tak jak twierdzi pomysłodawca powyższych pozycji, powinny być one wykonywane w wodzie, ze względu na większy stopień trudności od pozostałych pozycji Kamasutry. Niemniej jednak hinduski filozof Vatsyayana neguje takie praktyki, gdyż odbywanie stosunku w wodzie jest zabronione przez religię.